Du får svar senest 7 arbejdsdage efter, vi har modtaget din anmodning.
Hvis vi ikke kan nå det inden for denne frist, giver vi dig besked; herunder hvad årsagen er, og hvornår du kan forvente at få svar.
Du har krav på en begrundelse og en klagevejledning, hvis vi ikke fuldt ud imødekommer din anmodning om aktindsigt.
Klage
Hvis du ikke har modtaget endeligt svar senest xx arbejdsdage, efter at vi har modtaget din anmodning om aktindsigt, kan du klage over sagsbehandlingstiden.
Du kan også klage, hvis du ikke er enig i den afgørelse, vi har truffet om, hvilke dokumenter eller oplysninger du kan få aktindsigt i.
Hvis du ønsker at klage over sagsbehandlingstiden eller afgørelsen om aktindsigt, skal du igen kontakte det forvaltningsområde, der har behandlet sagen. Vi vil herefter behandle sagen igen og videresende den til klageinstansen inden syv arbejdsdage, hvis den oprindelige afgørelse fastholdes, eller hvis sagen endnu ikke er færdigbehandlet.
Hvis du har fået en klagevejledning i en afgørelse, skal du dog følge denne vejledning.
Hvis du har spørgsmål
Du er altid velkommen til at skrive til post@lejre.dk, hvis du har spørgsmål.